ocena wstępna
Rzeczoznawca buty spodnie torebki sukienki itp
2017-12-22
Z jakiego powodu tak wiele towarów wyrzuca się do przysłowiowego kosza, jeśli sprzedawca napisze w opinii:
„uszkodzenie mechaniczne”, „zbyt intensywne uzytkowanie”, „nieodpowiednia konserwacja”, „wada powstała z powodu nieodpowiedniego wiązania sznurowadeł” itp.?
W wielu sytuacjach – z błędnego przekonania kupującego, że nie warto lub uznaje on, że jest już za późno.
Nie wie, że ma rok na dokończenie reklamacji lub „odpuszcza” to, co rozpoczął z uwagi na brak czasu bądź ochoty.
Przekonanie, że nie trzeba się zgadzać z decyzją sprzedawcy oraz można coś zrobić po odrzuceniu reklamacji przez sprzedawcę staje się klientom powoli znane.
To bardzo ważne, abyśmy umieli rozpoznać, co możemy zrobić, w jaki sposób i w jakich terminach.
Coraz więcej klientów wie, co należy do obowiązków sprzedawcy i jakie prawa ma klient.
Niekiedy jednak pomimo dobrej wiedzy klientów na temat postępowania reklamacyjnego, potrzebny jest rzeczoznawca, inaczej specjalista z dziedziny, którą cechuje fachowa wiedza technologiczna.
Po co?
Przede wszystkim zna się na pochodzeniu wady oraz jej rodzaju.
Co oznacza rodzaj wady?
Dużo słyszy się ostatnio o wadzie nieistotnej i wadzie istotnej. Wada istotna otwiera drogę do zwrotu gotówki a nieistotna pozwala wyłącznie na naprawę, wymianę lub obniżenie ceny.
Nie każdy rzeczoznawca zajmuje się jednak prawnymi aspektami w reklamacji i logistyką.
Na tej stronie znajdziesz pomoc od rzeczoznawcy i specjalisty ds. reklamacji.
Katarzyna Wegner
Tagi: opinia rzeczoznawcy reklamacja odzieży wada istotna reklamacja spodni zgłoszenie reklamacyjne reklamacja walizki uszkodzenie mechaniczne uszkodzenie torebki reklamacja odrzucona reklamacja CCC jak napisać odwolanie do reklamacji rzeczoznawca buty buty reklamacja brodnica reklamacja sukienki