ocena wstępna
Cennik
Ważna informacja ze strony Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumenta:
Konsument ma prawo starać się o zwrot opłat związanych z wykonaniem ekspertyz czy badań (np. rzeczoznawców), które potwierdziły przyczynę i istnienie wady, w szczególności w sytuacji, kiedy sprzedawca nie uznał reklamacji bez takich badań.
Podstawa prawna: art. 5612 § 1 i 2, art. 5613, art. 566 i 574 Kodeksu cywilnego
Ważne:
1. Do wstępnej, bezpłatnej oceny toku reklamacji, należy
1) dostarczyć do biura rzeczoznawcy
- zgłoszenie reklamacyjne,
- odpowiedź sprzedawcy,
Rejestracja sprawy tu: http://wegner-rzeczoznawca.pl/?zamowienie
Konto:
mBank
35 1140 2004 0000 3502 7649 4108
Wegner. Rzeczoznawca Katarzyna Wegner
ul.M. Piotrowskiego 11/2
85-098 Bydgoszcz
tytuł wpłaty: opinia rzeczoznawcy z pouczeniem
przedsądowym o zwrot kosztów wydanych w toku reklamacji na skutek nieuznanej reklamacji
(za opinię, dostarczenie, przesyłki pocztowe/kurierskie, i in.)
oraz
wezwaniem do spełnienia żądania naprawy, wymiany, obniżenia ceny lub oświadczeniem o odstąpieniu od umowy:
• opinia dot. obuwia oraz wyrobów galanteryjnych
- 120 PLN z przesyłką pocztową
- 100 PLN bez przesyłki pocztowej
• opinia dot. odzieży
- 220 PLN z przesyłką pocztową
- 200 PLN bez przesyłki pocztowej
- opinia dot. szacowania jakości walizki/torby uszkodzonej w podróży lotniczej/innej
- 200 PLN,
- opinia w sprawie sporu profesjonalnego (pomiędzy przedsiębiorcami)
- 600 PLN o wartości towaru do 2000 PLN + koszty dojazdu
3. Komplet dokumentów reklamacyjnych (patrz punkt 2 cennika) + logistyka, tj.: wysłanie sprawy do sprzedawcy
[tu będzie potrzebne wypełnienie upoważnienia (w plikach od rzeczoznawcy) i odesłanie w paczce do rzeczoznawcy lub skan przez stronę]:
obuwie oraz wyroby galanteryjne - 140 PLN
odzież - 240 PLN
4. Pismo regresowe dla sprzedawcy w obrocie profesjonalnym lub pismo dla konsumenta - 50 PLN
5. Pisma dla umów zawartych PRZED i PO 24.12.2014 r. – 50 PLN
Wezwanie do spełnienia żądania reklamacyjnego w związku z brakiem odpowiedzi w terminie
14 dni kalendarzowych na reklamację z tytułu niezgodności z umową / rękojmi.
Żądania po reklamacji
· Naprawy towaru
· Wymiany towaru
· Obniżenia ceny
· Odstąpienie od umowy po reklamacji
Pisma reklamacyjne dotyczące towarów:
· Reklamacja - wymiana towaru
· Reklamacja - naprawa towaru
· Reklamacja - obniżenie ceny
· Reklamacja - obniżenie ceny po reklamacji
· Odstąpienie od umowy
Pisma reklamacyjne umowy o dzieło, której rezultatem jest rzecz ruchoma:
· Reklamacja - naprawa dzieła
· Reklamacja - wymiana dzieła
· Reklamacja - obniżenie ceny dzieła
· Reklamacja - obniżenie ceny dzieła po reklamacji
· Odstąpienie od umowy
· Odstąpienie od umowy po reklamacji
Pisma reklamacyjne usługi:
· Reklamacja usługi turystycznej
· Reklamacja usługi fryzjerskiej
· Reklamacja usługi krawieckiej
· Reklamacja usługi szewskiej/kaletniczej
· Reklamacja usługi prania/czyszczenia chemicznego
Pisma reklamacyjne umowy o dzieło, której przedmiotem jest rezultat nie będący rzeczą ruchomą:
· Reklamacja dzieła - usunięcie wad
· Reklamacja dzieła - wezwanie do poprawy wykonania dzieła
· Reklamacja dzieła - obniżenie ceny dzieła
· Reklamacja dzieła - obniżenie ceny dzieła po reklamacji
· Odstąpienie od umowy - opóźnienie w wykonaniu usługi
· Odstąpienie od umowy
· Odstąpienie od umowy po reklamacji
Oświadczenia o odstąpieniu od umowy:
· Oświadczenie o odstąpieniu od umowy zawartej poza lokalem przedsiębiorcy
· Oświadczenie o odstąpieniu od umowy zawartej na odległość
Zobacz - czym zajmujemy sie jeszcze >> czytaj...