ocena wstępna
Co zrobić z upartym sprzedawcą?
2017-10-07
Klientka z Rudnika nad Sanem
Obuwie Converse 1J794C Chuck Taylora, roz. 37,5
Cena: 249,99 zł Data zakupu: maj 2017
Wada: odklejanie podeszwy
Opis Sytuacji:
Klientka złożyła reklamację trzy miesiące po zakupie. Żądanie Klientki: zwrot pieniędzy lub wymiana.
Klientka zwróciła się do rzeczoznawcy z prośbą o ocenę obuwia. Rzeczoznawca orzekł, że wady są istotne i nieusuwalne. Z tą opinią Klientka udała się do Sprzedawcy, który po zapoznaniu się z opinią zdecydował się na zwrot pieniędzy za produkt, lecz nie zgodził się na zwrot kosztów za opinię rzeczoznawcy.
Wówczas Klientka zdecydowała się skierować sprawę na drogę sądową.
Klientka ma zapewniony zwrot pieniędzy, ponieważ Sprzedawca uznał reklamację, więc Sąd nie będzie rozpatrywał tej kwestii, lecz zagadnieniem dotyczącym braku zwrotu kosztów za opinię rzeczoznawcy.
Postępowanie w toku.
Uwaga!
Sprzedawca nie może tak postąpić gdyż Klientce przysługuje prawo starania się o zwrot opłat związanych z wykonaniem ekspertyzy przez rzeczoznawcę, w szczególności w sytuacji, gdy sprzedawca nie uznał reklamacji bez takich badań
(Podstawa prawna: art. 5612 § 1 i 2, art. 5613, art. 566 i 574 Kodeksu cywilnego).
Tagi: opinia rzeczoznawcy wadliwe buty zwrot gotówki uszkodzone buty pozew uproszczony wada materialu odwolanie do reklamacji reklamacja odrzucona jak napisać odwolanie do reklamacji conversy allegro.pl