Wyszukiwarka na witrynie
zamknij
BEZPŁATNA
ocena wstępna
on-line
dowiedz się więcej
zamknij okno
Szukaj
Cennik
Twoje konto
Zamów usługę
Rzeczoznawca  odzieży i obuwia Cała Polska
  • strona główna
  • z życia firmy
  • dla konsumenta
    • co dalej po negatywnej decyzji?
    • instytucje konsumenckie
    • przepisy prawne
  • dla biznesu
    • rzeczoznawca radzi
    • reklamacje klientowskie
    • reklamacje biznesowe
    • szkolenia dla sprzedawców
  • uprawnienia
  • zakres ekspertyzy
  • kontakt
    • Promocja październik 2020
    • Polityka prywatności
    • Regulamin witryny
    • Informacje o cookies
MENU
Z życia firmy
 

Odbarwienie skóry


2017-08-04

Kurtka ze skóry naturalnej

 

Klientka z Małdytów

 

Sklep w Olsztynie

 

Towar: odzież PINKO

 

Data Zakupu: 19.02.2017 Reklamacja dnia: 05.2017 ( Używana 3 miesiące)

 

Cena: 1790 zł

 

Przyczyna reklamacji: przetarcie przy brzegach zamka, szwów, wytarcie podczas użytkowania, pękanie skóry

 

żądanie klientki: zwrot gotówki:

 

Po nieuznaniu reklamacji przez sprzedawcę, Klientka skontaktowała się z rzeczoznawcą i napisała:

 

Witam, Piszę ponieważ potrzebuje pomocy w sprawie reklamacji kurtki skórzanej. zakupiłam ja na początku lutego a że jest to ramoneska skórzana więc dopiero pod koniec kwietnia nałożyłam ja po raz pierwszy. Z racji ceny a jest to kwota 1790 zł była użyta około 5 razy(była od wielkich wyjść)zauważyłam wytarcia się skóry na wewnętrznej stronie od ruchu rąk przy chodzeniu a przy suwaku gdzie nie była nigdy zapinana zadrapania od tegoż suwaka. złożyłam reklamację na podstawie paragonu 28 maja niestety przyszła odmowa ponieważ wedle ich rzeczoznawcy kurtka była intensywnie użytkowana mało tego stwierdził rzeczoznawca że nie można nosić torebki na ramię bo jest tak delikatna a w sklepie nie uzyskałam takiej informacji wręcz przeciwnie Panie doradzały mi taką właśnie. Odwołałam się tzn wysłałam odstąpienie od umowy mówiąc o wadzie fabrycznej( przy piśmie pomagała mi kancelaria prawnicza).niestety znowu przyszła mi odmowa jedyne co to teraz chyba wziąć niezależnego rzeczoznawcę żeby przyjrzał się kurtce bo moim zdaniem kurtka była źle wyprawiona bo nie umiem wytłumaczyć tego że kupiłam kurtkę na lata za taką cenę a nałożyłam ja około 5 razy. Bardzo proszę o pomoc i radę co możemy z tym zrobić."

 

Przekazano kurtkę i tok reklamacyjny do rzeczoznawcy.

Rzeczoznawca stwierdził wadę technologiczną tj. nieprawidłowe wykończenie skóry, które jest przyczyną uwalniania i migracji barwnika z powierzchni skóry.

Klientka zleciła rzeczoznawcy wysłanie towaru z kompletem dokumentów ( upoważnienie, opinie biegłej rzeczoznawcy, żądanie zwrotu pieniędzy za kurtkę oraz usługę rzeczoznawcy i przesyłki pocztowe + rachunek za usługę) z wyznaczeniem 7- dniowego terminu do odpowiedzi.

 

Po kilku dniach sprzedawca wypłacił gotówkę za kurtkę tłumacząc się grzecznym zachowaniem handlowca oraz dobrym wizerunkiem swojej firmy.

Postanowił jednak odmówić zwrotu gotówki za przesyłkę pocztową i usługę rzeczoznawcy.

 

Klientka ponownie skontaktowała się z rzeczoznawcą i otrzymała wzór pisma, które zredagowała do swojej sprawy i skierowała do sprzedawcy

(treść wzoru poniżej):


 

Ostateczne wezwanie do zapłaty.

 

Idąc śladem pisma z dnia 2013.09.26 roku dot. obuwie męskie – sportowe ze znakiem towarowym Nike, symbol produktu: lebron x 541100303/12.5/47; cena 349,50; data zakupu 25.05.2013 roku wg paragonu nr BAF 10255072/ 1529/13/WK; zakres reklamacji według zgłoszenia: „rozszczelnienie poduszki zoom z przodu prawej pół pary”, nie zgadzam się z połowicznym uznaniem reklamacji i żądam zwrotu gotówki w całości, tj. 461,50 zł

(słownie: czterysta sześćdziesiąt jeden złotych 50/100).

Sprzedawca mógł zaproponować mi zwrot gotówki przed powołaniem przeze mnie rzeczoznawcy z Wojewódzkiego Inspektoratu Inspekcji Handlowej. Swoją wcześniejszą odmową uznania reklamacji, sprzedawca wygenerował koszty, które wydałem w toku reklamacji i w związku z tym domagam się ich zwrotu. W towarze istnieje wada pierwotna, która ujawniła się bez celowego, incydentalnego działania czynnikiem zewnętrznym z mojej winy.

Żądam spełnienia mojego żądania z dnia (wpisać datę żądania) w terminie 7 dni od daty wniesienia powyższego pisma.

Żądanie traktuję jako ostateczne i przedsądowe.

 

Z poważaniem,

….............................................


 

Sprawa w toku. Opublikujemy ciąg dalszy. 

Tagi: gotowka opinia rzeczoznawcy reklamacja odzieży warszawa odstapienie od umowy ekspertyza bieglego opinia bieglego sadowego wada materialu żądanie wymiany towaru Olsztyn

Copyright © Wegner - rzeczoznawca odzieży i obuwia Bydgoszcz Reklamacja obuwia Wszelkie prawa zastrzeżone • informacja o cookies
Reklamacja nieuznana. I co dalej? Zapraszamy do zgłaszania problemów w takich zagadnieniach jak reklamacja obuwia, reklamacja kurtki, reklamacja spodni, reklamacja walizki, reklamacja torebki damskiej itp.: Na naszej stronie znajdują się informacje dot. reklamacji towarów. Zajmujemy się pomocą w toku reklamacyjnym, opisujemy jakość towarów i szacujemy ich wartość w sporze z ubezpieczycielem lub winnym uszkodzenia, kradzieży czy konfliktu pomiędzy przedsiębiorcami. Opinie sporządza biegły sądowy, biegły skarbowy, rzeczoznawca obuwia, rzeczoznawca odzieży. Zajmujemy się zleceniami z całej Polski. Pracujemy dla konsumentów, przedsiębiorców i sądów. Tu można zlecać sporządzanie pism reklamacyjnych, opinii biegłego rzeczoznawcy w następujących obszarach: wyceny towaru w zakresie odszkodowania od ubezpieczyciela, opinie w reklamacjach klientowskich o butach, odzieży, torebkach, walizkach, galanterii i artykułów kaletniczych
Czekaj...